niedziela, 2 września 2012

Dodawanie koni do Gospodarstwa Hodowalnego

Jeśli chcesz dodać konia do Gospodarstwa Hodowlanego to musisz wejść na jego stronę i przy imieniu kliknąć Plus. Wtedy kliknąć "Zmień Profil" i tam się wyświetli "Gospodarstwo Hodowlane' i wtedy je wybieramy i wtedy klikamy "Zatwierdź" i gotowe :-)

Ranking Graczy







GraczWynik






=TOM11594517



=Siopas1431984



=dorcis1083409



4
=Nathaly1057492



5
=radek1998r937617



6
=Lola928523



7
=Czarna865395



8
=identy857686



9
=Baldurrka806618



10
=Mika_TLR733150



11
=bogzab714439



12
=Chantell705815



13
=Cherry_Suprise691284



14
=aleksandrowa675566



15
=Malaga20668282



16
=Hyourin643283



17
=slowiczek636145



18
=Kamson1632804



19
=Staficzka632715



20
=Remrok597827



Staż








GraczDni






=Maanja698



=Lola697



=nutka1001697



4
=Edzia.697



5
=daisy696



6
=Pojara696



7
=WhiteGhost696



8
=Qwedsa696



9
=ArinStreal694



10
=Lenka694



11
=Papajongo694



12
=dorcis694



13
=Elektrownia694



14
=Deni693



15
=stella85693



16
=Vanita692



17
=Hella692



18
=essential692



19
=Renn692



20
=Delasecente692


Popularność








GraczWizyty






=TOM11383



+4ignoreddevil846



-1dorcis762



4
-1Siopas727



5
=Nathaly567



6
-2DOLCEVITA535



7
=Lola490



8
=Staficzka489



9
=radek1998r483



10
+6identy442



11
-1Chantell403



12
=Czarna357



13
+1aleksandrowa347



14
+1Baldurrka346



15
-4Ghost Whisperer330



16
-3pszczolka182315



17
+1Remrok315



18
-1sayuri962306



19
+98Miyoshi-*286



20
-1Mika_TLR281


Hodowla

Dobry hodowca dąży do rozwijania swojej hodowli poprzez odpowiedni dobór rodziców, aby wzbogacać genetykę potomków. Dzięki temu kolejne pokolenia zajmują lepsze miejsca w rankingach i zdobywają wysokie miejsca w zawodach.
Konie osiągają dojrzałość płciową w wieku 2,5 lat i mogą rozmnażać się do końca życia. Ciąża u klaczy trwa 12 miesięcy, a oźrebienie wymaga zakwaterowania klaczy w ośrodku jeździeckim i kosztuje 200 equus. Kolejne krycie może odbyć się dopiero po upływie 10 miesięcy od wyźrebienia.
Na Czarnym Rynku można kupić kilka przedmiotów pomagających w hodowli. Aby dały efekt należy podać je klaczy przed kryciem, lub w trakcie akceptowania krycia od ogiera.

PrzedmiotOpisCenaMożliwość zdobycia

Łzy Afrodyty
Zwiększają umiejętności wrodzone przyszłego potomka o 50% 1 kuponNa Czarnym Rynku
Poprzez wymiany
W Rogu Obfitości
W Zestawie Hery

Różdżka Płodności
Dzięki Różdżce Płodności klacz rodzi bliźnięta1 kuponNa Czarnym Rynku
Poprzez wymiany
W Rogu Obfitości
W Zestawie Hery

Strzała Artemidy
Klacz jest postarzana o 4 miesiące za jednym razem. Jeśli ma również Wodę Młodości, postarzana jest o 2 miesiące.nie dotyczyPoprzez wymiany
W Rogu Obfitości
W Zestawie Hery

Zestaw Hery
Zawiera Łzy Afrodyty, Różdżkę Płodności i Strzałę Artemidy. Dodatkowo posiada Przywilej Hery, który pozwala na wybranie maści źrebakowi po jego narodzinach.3 kuponyNa Czarnym Rynku
Poprzez wymiany
W Rogu Obfitości

Aby mieć najlepsze wyniki w hodowli zarówno klacz i ogier kryjący muszą mieć +100 BLUP. Niższa wartość nie daje tak dobrych efektów, a ujemna wartość wręcz prowadzi do ich pogorszenia.Pozostaje dobór wg PG oraz rasy. Jeśli hodowla prowadzona jest tylko wśród własnych koni to nie ma znaczenia czy większe PG ma ogier czy klacz. Natomiast jeśli poszukiwany jest ogier dla klaczy spoza własnej hodowli to powinien on mieć możliwie najwyższe dostępne PG. Warto inwestować w krycia dobrymi ogierami, ponieważ wtedy źrebaki osiągają wyższą wartość i można je drożej sprzedać oraz przyspieszyć rozwój własnej hodowli.
Konie można hodować zachowując czystość rasy lub krzyżować je między sobą. W przypadku gdy oboje rodzice są czystej krwi ale różnych ras, źrebak dziedziczy rasę po ojcu. W kolejnych pokoleniach rasa jest ustalana na podstawie największej ilości koni danej rasy pośród przodków źrebaka (jeśli nie są oni czystej krwi). 

Krycie

Ogier
Kiedy ogier osiąga dojrzałość płciową może rozpocząć krycia klaczy. Jednak pełnowartościowym rumakiem staje się dopiero po osiągnięciu +100 BLUP. Krycia można wystawiać publiczne dla wszystkich zainteresowanych lub prywatne dla siebie czy innych graczy. Wystawiając krycie publiczne wystarczy ustalić tylko cenę za jaka oferujemy stanówkę. W przypadku krycia prywatnego należy podać dodatkowo imię gracza, dla którego rezerwujemy krycie oraz imię klaczy, dla której jest ono przeznaczone. Pole nazwy gracza jest obowiązkowe. Imienia klaczy teoretycznie nie trzeba podawać, ale wtedy wyświetlanych jest maksymalnie 10 losowych klaczy tego użytkownika. Jeśli hodowca ma wiele koni, właściwego trudno wtedy znaleźć. Dlatego lepiej znać imię klaczy, której rezerwujemy krycie.
Cena stanówki to minimum 200 equus i maksimum 7500 equus. Jeśli wystawiamy krycie dla własnej klaczy to cenę również należy podać, ale nie ma ona wpływu na pomniejszenie naszego stanu funduszy. Można więc powiedzieć, że krycia dla własnych klaczy są darmowe.
Klacz
Klacz może przyjąć ogiera z własnej hodowli lub od innego gracza poprzez krycie prywatne lub publiczne. Po wybraniu odpowiedniego kandydata hodowca ma ostatnią możliwość na podanie przedmiotów bonusowych wpływających pa przyszłego potomka. To również ostatni moment na sprawdzenie, czy informacje przedstawione u ogiera są właśnie tymi, na których nam zależy. 
       
Po akceptacji krycia rozpoczyna się okres ciąży. Trwa ona 12 miesięcy, więc do wyźrebienia potrzeba 6 postarzeń (każde postarzenie to 2 miesiące). Jeśli klacz wcześniej miała podaną Wodę Młodości to niestety czeka nas 12 postarzeń zanim otrzymamy źrebaka. Okres oczekiwania na potomka można skrócić podając klaczy przed kryciem Strzałę Artemidy. Nie skraca ona okresu ciąży klaczy ale podwaja okres starzenia się. W rezultacie źrebię rodzi się wcześniej.
Podawanie klaczy w ciąży Chmurek odmładza konia ale nie ma żadnego wpływu na ciążę. Jeśli zdarzy się, że klacz w ciąży umrze i poda się jej Puszkę Pandory, po wskrzeszeniu klacz w dalszym ciągu jest źrebna.
Do 7 miesiąca ciąży klacz można trenować, wysyłać na przejażdżki i zawody. Od 8 miesiąca można jedynie dawać lekcje i zabawy z towarzyszem. Dostępne jest również USG. Informacje jakie uzyskamy dzięki niemu to rasa potomka, jego płeć i maść.

Grand Prix

Grand Prix to wyjątkowe mistrzostwa, trwające 5 dni od poniedziałku do piątku. Organizowane są zarówno w stylu klasycznym jak i western.

W zależności od specjalizacji konia, można go wystawić do Grand Prix klasycznego lub westernowego. Jeśli hodowca nie posiada bonusu Efekt Tornada ma możliwość zapisania po 2 konie do obu rodzajów Grand Prix (w sumie 4 konie). Każdego dnia rozgrywana jest inna konkurencja.
Grand Prix klasyczneGrand Prix westernowe
  • poniedziałek: bieg przełajowy
  • wtorek: wyścig kłusem
  • środa: konkurs skoków
  • czwartek: ujeżdżenie
  • piątek: wyścig galopem
  • poniedziałek: cutting
  • wtorek: pleasure western
  • środa: reining
  • czwartek: trail
  • piątek: barrel racing
Premie za wygraną konkurencję:
  • 1 miejsce: 40 diamentów
  • 2 miejsce: 20 diamentów
  • 3 miejsce: 10 diamentów
  • 4 miejsce: 5 diamentów
  • 5 miejsce: 2 diamentów
  • 6 - 100 miejsce: 2000 equus
  • pozostali: 1000 equus
Na zakończenie 5-dniowych mistrzostw, w sobotę, wyświetlany jest tygodniowy ranking Grand Prix. Aby być uwzględnionym w rankingu, trzeba wziąć udział we wszystkich 5 konkurencjach.
100 najlepszych miejsc w rankingu generalnym otrzymuje tygodniowy dostęp do fontanny zamiast poidła.
  • poidło: morale +1, energia +2
  • fontanna: morale +3, energia +6

Konie można zapisywać do zawodów danego dnia do północy. Na każdą konkurencję można zarejestrować 2 rumaki. Chwilę potem można już poznać wyniki rywalizacji. Każde zawody trwają 10 godzin i zużywają 99% energii konia. Nie ma żadnych wymagań, co do posiadanych umiejętności. Konie boskie i specjalne nie biorą udziału w Grand Prix.
W Rogach Obfitości można znaleźć specjalne bonusy do Grand Prix:
Spokój bryzy - skraca czas trwania zawodów z 10 do 3 godzin
Energia burzy z piorunami - zmniejsza koszt zużytej energii w zawodach z 99% do 55%
Siła Tajfunu - Podwaja zyski uczestniczących w zawodach
Efekt Tornada - umożliwia zarejestrowanie 4 koni w zawodach, zamiast 2
Oblicze Huraganu - bonus +9 do galopu, skoków i kłusa na czas zawodów
Potęga Burzy - bonus +9 do wytrzymałości, prędkości i ujeżdżenia na czas zawodów
Bonus Monsunu - podwaja bonusy Burzy i Huraganu
Trening
Marząc o zajęciu wysokiej pozycji w Grand Prix, planowanie treningu trzeba zacząć jeszcze zanim urodzi się źrebię. Klacz, która ma wydać na świat championa musi mieć przed pokryciem podane Łzy Afrodyty, ponieważ one zwiększają o 50% umiejętności wrodzone źrebaka. Koń, który ma być przeznaczony do zawodów Grand Prix powinien być wałachem, ponieważ uzyskuje wtedy bonus do zawodów: wytrzymałość: +8, prędkość: +8, ujeżdżenie: +4. Jeśli urodziła się klaczka, można zmienić jej płeć przez użycie Pioruna Zeusa . Następnie między 2,5 a 6 rokiem życia ogiera należy go wykastrować.
Trening konia do zawodów Grand Prix wygląda zupełnie inaczej, niż ten hodowlany. Tutaj BLUP nie ma żadnego znaczenia. Z konia należy wycisnąć maksymalną ilość możliwych do zdobycia umiejętności i zapewnić mu maksymalną ilość najlepszych bonusów.
 
1. W wieku 6 miesięcy należy zakwaterować źrebaka do jak najlepszego ośrodka. Im lepszy OJ, tym więcej umiejętności będzie zdobywał koń podczas szkolenia z lekcji. Ponadto bonus ośrodka będzie miał wpływ na wynik zawodów.
 
2. W wieku 8 miesięcy, źrebakowi trzeba przydzielić towarzysza, który będzie dawał największy bonus do umiejętności ujeżdżenia podczas zawodów. Teraz można zabrać się za zabawy z towarzyszem, które podniosą konikowi PG o 1,20pkt.
 
3. W wieku 1 roku i 8 miesięcy można podać Zestaw Nyks . Do osiągnięcia 2 lat należy dawać maksymalny trening przez zabawę z towarzyszem.
 
4. W wieku 2 lat należy podać rumakowi Wodę Młodości . Od tej pory koń będzie postarzany o 1 miesiąc. W tym wieku również po raz pierwszy koń jest wysyłany na lekcje, które będą mu towarzyszyły teraz po każdym postarzeniu. Nie można o nich zapominać. Najpierw należy dać lekcję, a następnie maksymalnie wykorzystać energię pozostałą na zabawę z towarzyszem. Ten proces powtarza się, aż towarzysz przestanie dodawać już umiejętności dla konia, co będzie oznaczało, że rumak zdobył już 60 pkt. od swojego pupila.
Trening zaczyna się od zabaw z towarzyszem dlatego, ponieważ im młodszy koń, tym mniej energii zużywa na 1 godzinę zabaw i wcześniej można go ukończyć.
 
5. W wieku 3 lat należy wybrać specjalizację jeździecką, czyli w jakich zawodach koń będzie startował. Jeśli koń startuje do zawodów po raz pierwszy, określenie jego specjalizacji jest możliwe w okienku pod przejażdżkami. Zmian stylu jazdy u konia można dokonywać wielokrotnie do 5 roku życia. Tę czynność można wykonać pod ikonką plusika obok imienia rumaka w zakładce zmień profil.
 
6.W wieku 5 lat można konikowi podać już pierwszą chmurkę . Każda odmładza konia o 4 miesiące. Osoby posiadające Konto Pegaza mają możliwość zakupu Zestawu 20 Chmurek za 5 kuponów. Taki pakiet również podaje się już w wieku 5 lat. Nie oznacza to jednak, że koń nagle znów stanie się źrebakiem. Chmurki wydzielane są z tego pakietu pojedynczo. Jeśli koń nie będzie miał 5 lat, to kolejnej się nie poda, dopóki nie postarzy się rumaka.Po wykorzystaniu 20 chmurek, znika pakiet, oraz opcja możliwości podania kolejnej, nawet osobno.

7.Gdy koń skończy zabawy z towarzyszem, dalszy trening jest dowolny. Należy wykorzystać trening podstawowy, przejażdżki oraz umiejętności, które dodają zawody. Należy pamiętać, że w dalszym ciągu, po każdym postarzeniu, najpierw należy wysyłać konia na lekcje. Dopiero pozostałą energię można wykorzystać na trening. Ilość wygranych zawodów nie ma tutaj znaczenia. Blup jest potrzebny do hodowli, a nie do Grand Prix.

Konia szkoli się do 25 roku życia. Dopiero po tym okresie można go po raz pierwszy wystawić do zawodów Grand Prix. Pozostaje tylko uzbroić konia w jak najlepsze bonusy.

Po obudzeniu towarzysza, daje on bonus ujeżdżenia do zawodów.
Bonusy ośrodka jeździeckiego
Bonus wynikający tylko z faktu zakwaterowania konia w ośrodku jeździeckim, jest zależny od prestiżu tej stajni.
Ponadto każdy zakwaterowany koń może znaleźć w swoim boksie:

  • czaprak (wytrzymałość +4, prędkość +4)
  • palcat (ujeżdżenie +8)
  • beczułka tłuszczu (wytrzymałość +8, prędkość +8)

Bonusowe rzeczy z Czarnego Rynku
PrzedmiotWytrzymałośćPrędkośćUjeżdżenieGalopKłusSkokiUwagi

Krew
Meduzy
+3+4+4---Koń zmienia się w pegaza

Powiew
Eola
---+9+9+9-

Złote
Jabłko
+5+5+5+5+5+5Umożliwia zmianę
maści konia

Konik
Morski
--+4----

Laury
Dafne
-+6+6--+6-

Złote
Ostrogi
+9+9+9+9+9+9-

Lonża
Boreasza
--+6+8+8--

Podkowy
Posejdona
-+12----Raz założone nie da się zdjąć

Uzda
Posejdona
+12-+12---Raz założona nie da się zdjąć

Siodło
Posejdona
---+12+12+12Raz założone nie da się zdjąć

Łuska
Posejdona
+5+5+5+5+5+5Dostępna tylko, gdy koń ma założone podkowy, uzdę i siodło Posejdona

Żywioł
Wody
+3-----Koń zyskuje maść Żywiołu Wody

Żywioł
Ognia
-+3----Koń zyskuje maść Żywiołu Ognia

Żywioł
Ziemi
--+3---Koń zyskuje maść Żywiołu Ziemi

Żywioł
Powietrza
-----+3Koń zyskuje maść Żywiołu Powietrza

Żywioł
Metalu
+3+3+3+3+3+3Koń zyskuje maść Żywiołu Metalu

Ponadto na Czarnym Rynku można zakupić Zestaw Bonusowy za cenę 2 kuponów lub 20 diamentów. W jego skład wchodzą: Powiew Eola , Laury Dafne , Złote Ostrogi , Konik Morski , Lonża Boreasza , Zwój Plutona i Fortuna Krezusa .

Zaczarowana Dynia zdobyta podczas promocji Halloweenowej umożliwia uzyskanie losowo maści: Nietoperza, Kościotrupa, Wampira, Dynii i Ducha.
Bonus maści nietoperza: koń dostaje bonus +5, do wszystkich umiejętności, przez dwa z trzech dni. Jednego z trzech dni dostaje karę -15.
Bonus maści wampira: przeciwnicy twojego konia w zawodach stracą 5 punktów.
Pozostałe maści nie mają wpływu na możliwość uzyskania lepszych wyników podczas zawodów.
Maść kościotrupa: morale konia jest świetne i wynosi 100% przez cały czas.
Maść dynii: za każdym razem, gdy koń ma urodziny, wygrywasz Equus równe stokrotności jego wieku.
Maść ducha: każdego dnia, twój koń może (ale nie musi) iść w odwiedziny do Ow i innych koni. Nie możesz wykonywać z nim żadnych akcji, aż wróci kolejnego dnia, przynosząc upominki.

Bonus koni specjalnych
Falabella - Gracze posiadający Falabellę mają szansa 1 na 100, że otrzymają bonus rejestrując jednego ze swych koni w zawodach. Gracze posiadający 2 Falabelle, mają szansę 2 na 100 i tak dalej... Bonus działa przez 4 dni życia konia i nie może się kumulować.
To jaki bonus dostanie koń od Falabelli, jest zależne od zawodów w jakich bierze udział:
  • Wyścigi galopem - prędkość: +8, ujeżdżenie: +7, galop: +9
  • Wyścigi kłusem - prędkość: +8, ujeżdżenie: +7, kłus: +9
  • Skoki - prędkość: +7, ujeżdżenie: +8, skoki: +9
  • Ujeżdżenie - ujeżdżenie: +9, galop: +7, kłus: +8
  • Bieg przełajowy - wytrzymałość: +9, ujeżdżenie: +8, skoki: +7